Lis Robert

Urodził się w 1987 roku w Dąbrowie Górniczej. W wieku 7 lat rozpoczął naukę gry na skrzypcach u mgr Jana Kućmierczyka w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Dąbrowie Górniczej. W 2000 roku zdał egzamin do OSM II stopnia im. Fryderyka Chopina w Krakowie. W tym samym roku przeniósł się do OSM II stopnia im. Karola Szymanowskiego w Katowicach do klasy skrzypiec mgr Marka Kowalskiego. Od 2003 roku był uczniem OSM II stopnia im. Henryka Wieniawskiego tkz. „Szkoły Talentów”w Poznaniu w klasie prof. Marcina Baranowskiego. W latach 2006 – 2011 był równolegle studentem Akademii Muzycznej w Poznaniu oraz Konserwatorium Muzycznego w Amsterdamie w klasach skrzypiec Prof. Marcina Baranowskiego i Prof. Ilya Gruberta. W 2011 otrzymał dyplom z wyróżnieniem Akademii Muzycznej w Poznaniu.

Osiągniecia:

  • wyróżnienie na VI i VII Międzynarodowym Śląskim Konkursie Młodych Skrzypków w Sosnowcu, 1998/2000
  • wyróżnienie na VIII Międzynarodowym Śląskim Konkursie Młodych Skrzypków w Katowicach, 2002
  • I miejsce na Regionalnych Przesłuchaniach Solistów i Zespołów Kameralnych w Będzinie, 2003
  • II nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Bachowskim w Zielonej Górze, 2005
  • Wyróżnienie na IV Ogólnopolskim Konkursie Skrzypcowym „Młody Paganini” w Legnicy, 2006

Swoje umiejętności kształcił na kursach mistrzowskich w Żaganiu, Łańcucie, Krzyżowej, Amsterdamie u takich profesorów jak: Marcin Baranowski, Ilya Grubert i Sven Arne Tepl.
Jako lider Kwartetu Skrzypcowego zajął II miejsce w Śląskich Przesłuchaniach Zespołów Kameralnych w Chorzowie,oraz liczne koncerty z kwartetem smyczkowym pod dyr. Arkadiusza Kubicy.
Obecnie jest członkiem Amsterdam Symphony Orchestra (I skrzypce). Koncertował w największych salach Holandii (Concertgebouw – Amsterdam, Muziekgebouw – Amsterdam, De Doelen – Rotterdam, Rabotheater – Hengelo, Concertzaal – Tilburg, Dr Anton Philipszaal – Den Haag) oraz w Niemczech, Szwajcarii, Francji i Polsce.
Trzykrotny stypendysta Prezydenta miasta Dąbrowy Górniczej.

Na początek

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close